Kikkerland - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Annelie - WaarBenJij.nu Kikkerland - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Annelie - WaarBenJij.nu

Kikkerland

Blijf op de hoogte en volg Annelie

18 Augustus 2012 | Nederland, Hoofddorp

Herken je dat? Kom je dichterbij Nederland, dan betrekt de lucht en ja hoor, daar zijn de eerste spetters al...
Niet dus. Op vliegveld Eindhoven is het net zo heet als vliegveld Rome! En ik verheugde me zo op koelte. Het is ook nooit goed met dat weer.

Van Rome heb ik niet veel gezien. Op 15 en 16 augustus zijn de bezienswaardigheden van het Vaticaan gesloten wegens Feragosto ofwel Maria Hemelvaart. De oude Romeinse ruïnes waren in de middagzon te warm oom tot me door te dringen. Ik zal zeker een stedentrip naar Rome gaan maken, maar dan als het vriest of zo ;-)

De plaatsjes aan het meer zijn klein, maar hun oorsprong is is ook oud. In het plaatselijk museum van Trevignano zijn Etruskische grafvondsten uitgestald die vlakbij opgegraven zijn. Een aangename verrassing. Geen scherven maar gave aardewerken bekers, potten, kannen, ook sieraden en glaswerk. Met uitleg in het Engels door een enthousiaste conservatrice.

Wat mijn volgende vakantie wordt? Nog geen idee waarheen, maar ik ga niet meer in de zomer naar Italië, Spanje of zo. Al of niet op de fiets: het is te warm om actief te zijn.

• 26 Augustus 2012 - 10:19

Mama:

Eindelijk is de regen toch gekomen.
    Je benen hebben hard gewerkt,
    nu zijn je armen aan de beurt.
    De zweetdruppeltjes komen van zelf.
    Maar wij zijn blij dat je weer thuis bent.

veel liefs

• 26 Augustus 2012 - 13:25

JO:

Welkom thuis, en je hebt de koelte en regen volop, zoals je wenste ;-))
    Rust maar lekker uit en geniet lekker na, ik ben benieuwd naar je fotos dappere dame.

Kus

• 26 Augustus 2012 - 14:13

Mariël:

Nagenieten lukt je vast wel!... ná je vele juweeltjes van ontmoetingen en ervaringen.
    Maar nu je handen uit de mouwen en ondertussen mijmeren over de afgelopen weken. Dan komt het goed!
    Uitrusten... toch maar iets opschuiven?

We zien je graag binnenkort weer. Misschien wel in sprookjesachtige sferen?

Veel liefs en kusjes