Weer - Reisverslag uit Guiglia, Italië van Annelie - WaarBenJij.nu Weer - Reisverslag uit Guiglia, Italië van Annelie - WaarBenJij.nu

Weer

Blijf op de hoogte en volg Annelie

31 Juli 2012 | Italië, Guiglia

Dat was te verwachten, meer dan 30 graden. Oplossing: heel vroeg gaan fietsen. Een Noorse die op weg is van Slovenië naar Girona start zelfs voor 6 uur 's morgens. Daarvoor ben ik teveel avondmens. 7 uur, dat lukt wel en proberen rond 1 uur op een overnachtingsplaats te zijn, dus net voor de grootste hitte.
De Po-vlakte ligt nu achter me. De saaiheid valt wel mee. Wel erg plat, maar andere gewassen dan Nederland: druiven, fruit. Tomaten- en meloenenoogst in volle gang. Geen sloten voor ontwateren, maar voor irrigatie.
Nu op de eerste heuvelrug van de Apennijnen in een onder Rome-fietsers beroemde albergo La Lanterna. Buitengewoon gastvrij onthaal. Hoewel het restaurant dicht is (pech want het moet erg goed zijn) wordt me toch een riante koude lunch bereid met lokale producten: 3 soorten kaas, parmaham en meer vleeswaar, courgettesalade van een bijzondere soort: lang, dun en lichtgroen, tomaat, meloen, nectarines, pruimen, brood.
Ik ontmoet nu weinig vakantiefietsers meer. In Zwitserland leek iedereen wel met de fiets op vakantie. Maar goed, zo leer ik ook nog wat Italiaans!

Tot een volgende stop met computer!

• 31 Juli 2012 - 19:55

Mama:

Het water loopt me in de mond. Zoveel kaas en ook nog ham en fruit als lunch.
    Pas maar op straks krijg je alleen maar pizza.
    vergeet niet je zonnebrandcrème royaal te gebruiken.

Veel liefs

• 31 Juli 2012 - 20:36

Mariël:

Het leek hier ook even zomer te zijn. Maar de regen komt nu weer met bakken uit de hemel.
    Goed plan om 's morgens vroeg te starten.
    Liefs, Mariël

• 03 Augustus 2012 - 17:54

Jeannet:

Jasses, dat eten klinkt helemaal niet lekker :) Mmmmmmmmmmmm, lekker joh. Je bent al lekker opgeschoten ook met die warmte. Hier ook een lekker weekje achter de rug maar nu is het hier weer zeer wisselvallig. Doe vooral rustig aan want voor het weer hoef je niet gelijk terug te komen.
    Groetjes Jeannet

• 06 Augustus 2012 - 19:33

Tea:

Hoi Annelie, ik had een paar keer gemaild maar dat komt zeker niet aan? Met dat zalig verklaren zit je wel goed in Italië denk ik. Zit ook regelmatig op de fiets, ben een weekje op Texel. Niet erg avontuurlijk maar wel héél relaxed en met de zekerheid van een bed. Groetjes Tea