De top - Reisverslag uit Sankt Moritz-Bad, Zwitserland van Annelie - WaarBenJij.nu De top - Reisverslag uit Sankt Moritz-Bad, Zwitserland van Annelie - WaarBenJij.nu

De top

Blijf op de hoogte en volg Annelie

25 Juli 2012 | Zwitserland, Sankt Moritz-Bad

Waarom moeilijk doen als 't ook makkelijk én mooi kan. De Splügenpass opfietsen heb ik maar laten zitten. Ik heb me met de trein naar St Moritz laten brengen. Eén van de twee mooiste treintrajecten van Europa. Kloven, bergpieken, tunnels... en dan soms weer hetzelfde uitzicht maar dan van hoger. De trein maakt spiraallussen deels in de berg om hoger te komen. De start in Thusis is op 700 m en het hoogste punt is 1800 m over 50 km.
In St Moritz met een kabelbaan (tent op de camping natuurlijk) nog wat hoger gegaan en gewandeld. Eerlijk gezegd vermoeiender dan een gemiddeld fietstraject.

Morgen Italie.

En DANK voor de reacties en aanmoedigingen!

• 25 Juli 2012 - 19:41

Mama En Papa:

Dat is het leuke van jouw reis. Fietsen is geen noodzaak. Een mooie treinreis is ook niet te versmaden.
    Wij luieren de hele dag onder de bomen met en strak blauwe lucht.

veel liefs en groeten van Dien en Lambert

• 27 Juli 2012 - 15:59

Groeten Uit Den Helder:

Jaja, je hebt je toch wel laten verwennen hoor, door in het stro lekker te gaan slapen. Klinkt wel heel erg Zwitsers. Voelde je jezelf niet een beetje Heidi op de alm. Had jij daar ook zo'n lieve Opa die je verzorgde. Mens, je hebt toch al weer ong. alle facetten van het weer meegemaakt. Je bent echt wel een taaie.
    Maaaaaaar, ik ls in je verslag dat je jezelf ook verwend hebt met een treinreis ipv als een klipgeit de berg opmoeten. Doe je goed.
    Ik heb wel heel veel bewondering voor je!!! Je eerste fietstocht deed ik mijn pet voor je af maar je stijgt steeds meer op de ladder :-)
    Veel succes en vooral geniet er van.

Groetjes uit een broeierig Den Helder van Jeannet

• 30 Juli 2012 - 14:17

JO:

He kanjer!

Klinkt weer allemaal geweldig! Wat kan je in korte tijd ( toch wel ) een hoop mee maken tijdens zo een reis, kben een tikkeltje jaloers, kvind het zo moedig en stoer van je.
    Die treiinreis klinkt ook fantastisch, ik ben erg benieuwd naar je foto's. Wat een hoop ervaringen weer.
    Ga zo door en geniet er vooral van ( en wat ik zo lees, doe je dat ook ;-)
    veel plezier on the road, hoe je het ook doet hihi
    Jo

• 31 Juli 2012 - 09:03

Goede Morgen Annelie:

Hallo TOPPER,
    geweldige prestatie, en wat zal je een indrukken opdoen.
    Geweldig!!!!!
    groetjes,
    Henk

• 31 Juli 2012 - 09:46

Elvira:

Hoi Tante,
    Wat leuk om al je ervaringen en belevenissen te lezen!
    Bjorn en ik zijn net terug van een paar dagen rondtrekken in Normandië en komend weekend gaan we een paar dagen naar de Ardennen.
    Heel veel succes en plezier met de rest van je tocht!!
    Groetjes Elvira