Hemels of hels? - Reisverslag uit Castelfiorentino, Italië van Annelie - WaarBenJij.nu Hemels of hels? - Reisverslag uit Castelfiorentino, Italië van Annelie - WaarBenJij.nu

Hemels of hels?

Blijf op de hoogte en volg Annelie

04 Augustus 2012 | Italië, Castelfiorentino

Heuveltop in Toscane. De ondergaande zon. Op 't terras. Heerlijk eten. Een bed-and-breakfast uit de folders.... hemels, niet? Maar je weet: voor de hemel eerst het vagevuur.

Het is al 13 uur, weinig schaduw, veel te heet en nog geen bed gevonden. In een bar heeft de barvrouw een telefoonnummer voor me van een B&B. ' Pronto! Heeft u een mountainbike? Het is wel op en neer, hoor!' ' Nou, ik heb wel een goede fiets.'

Het dalen gaat redelijk dus 't valt mee. O nee, een bord: 15% dalen. Houden de remmen dat? Liever op zeker en afstappen, maar die beladen fets blijft hard trekken. Nog een kleiner weggetje, onverhard, gaat plots sterk stijgen, minstens 10 % en dus onverhard. Dat kan alleen lopend, maar na 20 meter duwen klopt m'n hart in de keel en moet ik stoppen. Weer 20 meter en stoppen. Ik zweet als een otter. Bijna boven... een reddende engel! Een jongeman stapt uit de (enige) voorbij komende auto. Can I help you? Yes, please! Hij is echt de reddende engel. Na de bocht weer zo'n stuk omhoog en na de volgende bocht weer. Uiteindelijk sleept hij harder dan ik en zweet inmiddels ook flink. Ze moeten hem maar zalig verklaren.

Afijn, daarna nog een kilometer of zo hobbelen over de stenen en ik ben er. Uitgeput en dorstig. Nu na rusten en zwemmen genieten van de gezamenlijke maaltijd en de ondergaande zon!

  • 06 Augustus 2012 - 20:21

    Henk:

    Hoi Annelie , vol bewondering lees ik je verslagen!
    Diep respect voor wat je doet.
    Hoop ondanks de weers perikelen,te nat of te heet kunt blijven genieten van alles wat op je pad komt.
    Had al een paar berichtjes gestuurd, maar die zijn in het niets verdwenen, ik zal iets verkeerd gedaan hebben.
    Wens je een prettige en voorspoedige voortzetting, een dikke knuffel en toi toi.
    groetjes ,
    Henk

  • 06 Augustus 2012 - 21:27

    Mama:

    Lieve Annelie,
    Alleen al bij het lezen van dit gericht ga ik zweten.
    Het was geen peulenschilletje die tocht.
    Het is ook nu weer"de laatste loodjes wegen het zwaarst".
    Neem maar een dag rust dat heb je verdiend.

    Wij blijven duimen voor goede wegen en een ietse pietsie minder hitte.

    liefs van ons beiden.

  • 06 Augustus 2012 - 21:51

    Johan En Ans:

    Hoi Annelie
    Wat zal dat water (zwemmen) en het drankje lekker geweest zijn na zo'n inspannende tocht.
    Daar kan je dan extra van genieten.
    Het eindpunt komt langzaamaan in zicht. Veel succes de komende dagen.
    Groetjes van Johan en Ans

  • 07 Augustus 2012 - 13:37

    JO:

    He kanjer!! poehpoeh, kword al moe als ik het lees, wat een trip zeg! letterlijk en letterlijk ;-)
    Wat een ervaringen en nu je in Italie bent, zit ik er ook weer even ( kheb daar toen een half jaar gewoond) dus ik kan me goed inleven mbt eten, mensen, de hitte en omgeving ( enorme dalingen en pieken).
    kzou zeggen, doe gewoon een beetje rustig aan nu, geniet van alles want je bent toch al heeeel ver gekomen.'Kben erg trots op je, kzou het zelf niet durven.

    Kus en enjoy!!!
    JO

  • 09 Augustus 2012 - 09:14

    Eefje:

    Hoe doen jullie dat toch? Toen Ester en ik in de Ardennen aan het mountainbiken waren, kwam de enige fietser van de dag ook net langs toen Ester lek reed...hebben we hem meteen aan het werk gezet om die band te verwisselen.

    Je schiet al aardig op zo te zien, Rome al in zicht?

    eefje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Castelfiorentino

Naar Rome

Fietsreis naar Rome.

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2012

Kikkerland

14 Augustus 2012

Doel bereikt

12 Augustus 2012

Laatste camping

10 Augustus 2012

Twijfel

07 Augustus 2012

Fauna
Annelie

Fietstocht van Nederland naar Spanje, Mijas Costa waar mijn broer woont.

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 40816

Voorgaande reizen:

10 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Sporen van de Hanze II

23 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Aloha! Vulkanen en sterren kijken

11 April 2014 - 26 Mei 2014

Via de la Plata

28 April 2013 - 30 Juni 2013

Sporen van de Hanze

01 April 2011 - 18 Juni 2011

Mijn eerste reis

03 Juli 2012 - 30 November -0001

Naar Rome

Landen bezocht: