Denkend aan Holland... - Reisverslag uit Oudewater, Nederland van Annelie - WaarBenJij.nu Denkend aan Holland... - Reisverslag uit Oudewater, Nederland van Annelie - WaarBenJij.nu

Denkend aan Holland...

Door: Annelie

Blijf op de hoogte en volg Annelie

29 Juni 2017 | Nederland, Oudewater

zie ik breede rivieren traag door oneindig laagland gaan (H Marsman).
Het gedicht typeert de afgelopen dagen goed. De rivieren de Roer, Maas, Waal, Linge, Lek. Lage wolkenluchten met af en toe wat regen en dan ineens een zonnestraal.
Oneindig laagland (fietst wel lekker), boomgroepen, molens, torens, oude vestingstadjes zoals Oudewater waar ik nu de laatste vakantienacht doorbreng.
'De stem van het water', dijken, sluizen, uiterwaarden, polders.
Maar de wind, toch ook wel kenmerkend voor Holland, wordt in het gedicht niet genoemd. Dat klopt dan ook wel weer want er is niet veel wind en in de rug. Een prettige bijkomstigheid zo aan het eind.

• 29 Juni 2017 - 21:26

Corrie:

Je brief klinkt als een tweede Marsman gedicht.
    Misschien moet je echt eerst naar het buitenland om
    van het moois in Holland te kunnen genieten.

Tot in Hoofddorp.
    liefs, mama

• 30 Juni 2017 - 09:30

Luuk:

Dag Annelies, weer een fantastisch reisverslag waarmee je ons meeneemt op je inspannende en ontspannede fietstocht. Dank dat je dit deelt. fijn dat je weer terug komt. hartelijke groet. Luuk

• 30 Juni 2017 - 21:08

Ans:

Mooie reis Annelie en een prachtig verslag. En je bent mooi op tijd terug voor de eerste verjaardag van je kleinzoon. Geniet ervan

• 02 Juli 2017 - 13:23

Wil:

Annelies, mooi reisverslag.Weer leuke dingen gezien onderweg. Af en toe afzien maar de genoegdoening achteraf is toch ook wel weer lekker, toch?

• 03 Juli 2017 - 13:22

Jo:

Heee Annelie,

Wat geweldig om weer mee te mogen genieten van je reis, je hebt weer een hoop gezien en meegemaakt, pieken en dalen, afzien en genieten. Je hebt het maar weer mooi gedaan, kben trots op je.
    Geniet maar weer lekker van het oerhollandse landschap en het weer, welkom thuis en vast gefeliciteerd met je kleinkind.

Dikke kus, Jo ( niet meer van de arbo ;-)