....wegen het zwaarst. - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu ....wegen het zwaarst. - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu

....wegen het zwaarst.

Door: annelieopdefiets

Blijf op de hoogte en volg Annelie

31 Mei 2011 | Spanje, Mijas Costa

Antequera uit... weer stevig trappen. Zonder warming up zwaar. De afstanden in het routeboekje kloppen niet en ik zit al om 12 uur in Álora aan de koffie(beoogde overnachting). Dan toch verder.
Ik spreek met mezelf afÑ als ik voor 3 uur on Cártama ben, ga ik vandaag door naar Marco.
Nou, om 3 uur heb ik al Spaans geluncht in Cártama. Doorgaan dus.
Dat heb ik geweten. De volgende plaats, tegen de laatste bergpas aan, is weer behoorlijk steil én het is erg warm: 30 gr. Ik zit helemaal stuk. Even rusten op een trap in de schaduw. Maar, meevaller, uit ´t plaatsje zit ik al op de pas. Achter deze pas nog 2 lagere, dat zal toch wel meevallen... Niet dus. Weer een helling, weliswaar kort ( 200 meter of zo) maar wel 12 % op een vrij drukke weg met vangrails. Lopen is geen optie. In het zicht van het einddoel )ik kan de Mediterraneo zien!) de steilste gefietste helling van de reis.

Tja, en toen gooide ik het welkomstfeest in de war. De ballonnen waren nog niet opgehangen, de feestmutsen nog niet gekocht. Maar ja, had Marco maar niet moeten vertellen over een vriend die op één dag naar Antequera en terug fietst. Dat kon ik nietop me laten zitten ;)

Blij dat ik er ben. Ester komt volgende week ook (vliegen natuurlijk).

Misschien meld ik me nog met de balans van de afgelopen 2 maanden, maar in ieder geval wil ik jullie danken voor je reacties en aanmoedigingen. Vooral Jo-van-de-arbo en Wil(-van-de-voetbal) dank voor jullie reacties. Meermalen deden die mijn tranen overstromen, maar dat hoort bij het verlies; gebeurt me wel vaker.

Groet,
Annelie

  • 02 Juni 2011 - 20:25

    Wil:

    Als ik een gele trui had, dan had je die nu van mij gekregen. Chapeau, rest mij een diepe buiging.
    Andre zou echt trots op jou geweest zijn. Wat een doorzettings vermogen.
    Geniet nog maar van de dagen daar. En dan weer een behouden thuis komst.

  • 03 Juni 2011 - 09:42

    Mariël:

    Je hebt het gehaald! Geweldig! Gefeliciteerd! Annelie.
    Wij waren een paar dagen in Valkenburg met z'n 8-en, terwijl jij aankwam bij Marco. En woensdag hebben Sjoerd en Annique de sleutel gekregen van hun woning. Op hun dakterras een klein feestje! Vandaar een wat late reactie.

  • 04 Juni 2011 - 13:09

    Irma, Kees En Jeroen:

    Wat heb je mooie foto's toegevoegd!
    Zo proeven wij ook een beetje van de sfeer.

  • 04 Juni 2011 - 17:35

    Papa & Mama:

    Ik ben blij dat je op de plaats van bestemming bent aangekomen en ik slaakte ook een zucht van opluchting.
    Het was een hele onderneming en ik hoop dat deze tocht je goed heeft gedaan.
    Jammer natuurlijk van de feestneuzen en de slingers maar we zijn allemaal ontzettend trots op je.
    We wensen je nog een paar gezellige dagen met Ester.


  • 05 Juni 2011 - 09:45

    Peter:

    Ik kreeg met het lezen van je verslagen steeds meer bewondering voor je prestatie. Gefeliciteerd en veel respect voor het behalen van je einddoel.

  • 05 Juni 2011 - 10:45

    Johan En Ans:

    He Annelie, geweldige prestatie en zo snel. We zijn trots op je.
    Nu even genieten van een paar weken rust. Het is je gegund.
    Wij waren het Hemelvaartweekend weg en zagen vandaag pas dat je het einddoel bereikt hebt, vandaar een wat late reactie.
    groetjes, Johan en Ans

  • 07 Juni 2011 - 09:57

    Jo Vd Arbo:

    Jehhhhhhhh, van harte dappere dame!!! je hebt het geflikt, helemaal van begin tot einde, bloed, zweet, herinneringen, tranen, pieken en dalen ( letterlijk) !. Jemig zeg, wat ben ik ongelofelijk trots op jou!! kzou het je nooit na kunnen doen. Je kan een boek schrijven, zo boeiend en indringend allemaal.
    En wat een topfoto's ook! meid, nogmaals joepie!!! Ga nu lekker genieten van je overwinning, je broer en de rust, eten, omgeving, alles> je hebt het !@#$% verdient! dikke kus, in gedachten bij je en proost :-) ;-)

  • 17 Juni 2011 - 09:17

    Jeannet Stroeve:

    He Annelie,
    Wat een geweldige prestatie heb jij geleverd. Ik ben even op een korte vakantie geweest en krijg dan het bericht dat je al gearriveerd bent. Je bent toch wel een TOPPERTJE hoor. Laat de hele boel nu maar even de hele boel en probeer even te genieten. Ik hoop dat we elkaar nog een keer spreken als je terug bent in Nedderland. Gr. Jeannet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mijas Costa

Mijn eerste reis

fietstocht naar zuid Spanje.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2011

Uitrusten

31 Mei 2011

....wegen het zwaarst.

29 Mei 2011

De laatste loodjes...

23 Mei 2011

Tuin

12 Mei 2011

Omleiding
Annelie

Fietstocht van Nederland naar Spanje, Mijas Costa waar mijn broer woont.

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 40837

Voorgaande reizen:

10 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Sporen van de Hanze II

23 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Aloha! Vulkanen en sterren kijken

11 April 2014 - 26 Mei 2014

Via de la Plata

28 April 2013 - 30 Juni 2013

Sporen van de Hanze

01 April 2011 - 18 Juni 2011

Mijn eerste reis

03 Juli 2012 - 30 November -0001

Naar Rome

Landen bezocht: