Hobbelen - Reisverslag uit Tangermünde, Duitsland van Annelie - WaarBenJij.nu Hobbelen - Reisverslag uit Tangermünde, Duitsland van Annelie - WaarBenJij.nu

Hobbelen

Door: Annelie

Blijf op de hoogte en volg Annelie

14 Juni 2017 | Duitsland, Tangermünde

Mooi gebied rond Berlijn; bossen, meren, licht heuvelachtig. Fietspaden vaak onverhard en anders wel kinderhoofdjes of gewoon slechte wegen met gaten. Dat is minder. Daar kan mijn km-teller, die al op halfelf hangt, niet tegen. Moet ik toch eens vervangen. Ik heb een nieuw houdertje bij me, maar na een dag fietsen geen puf meer voor.
Vandaag spande de kroon; een echt zandpad. Heb je wel eens geprobeerd op mul zand te fietsen? Nou, dat is onmogelijk. Ook lopend duwen van de beladen fiets gaat nauwelijks; hij glijdt telkens weg. Dan is een paar km erg lang. Op zulke paden kom je ook geen winkels of café's tegen. Maar de beloning is 's avonds Tangermunde. Klein, mooi, oud hanzestadje. Kleine camping aan het haventje waar ik alleen sta met twee jachten. Bij een Kroatisch restaurant erg lekker gegeten; lamsvlees met gegrilde groenten. Mmmmm...

• 24 Juni 2017 - 20:19

Ester:

Dat lijkt me niet fijn, fietsen door het zand..!
    Liefs, E, E en B

• 25 Juni 2017 - 10:47

Corrie:

Ik doe het je niet na op die paden!
    wij worden erg verwend in ons land op dat gebied.
    Veel "asfalt" gewenst van ons beiden

• 26 Juni 2017 - 15:20

Paul: