Top - Reisverslag uit Padornelo, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu Top - Reisverslag uit Padornelo, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu

Top

Blijf op de hoogte en volg Annelie

12 Mei 2014 | Spanje, Padornelo

Vanochtend om 9 uur vertrokken op 950 m. KOUD! Maar 9 Gr., dus toch maar lange broek en fleece aan. Na 3/4 uur begint de klim, extra kleren kunnen weer uit. Geen extreme hellingen, maar toch buffelen. Vaak even stoppen voor een slok water. Dan tunnel in en daar is het hoogste punt van de reis: 1330 m. Er staat niet eens een bord om een fotobewijs te maken!

Er loopt wel een peregrino. Hè, dat is de Ier die gisteravond ook in het restaurant was. Die heeft er dus ook al 20 km op zitten! Bij zijn vertrek om half 7 was het maar 1 gr en de velden waren wit van de vorst. In de bar op de top samen koffie gedronken en gepraat, nu zonder de Zwitser die gister alle aandacht naar zich toe trok (ik dacht het, de Ier zei het). De Ier is een ervaren peregrino. Heeft al meerdere gelopen: Frances, Norte, via de la Plata en nu de Levante vanuit Valencia.

Leuke ontmoeting en hoogste punt, dubbel top!

• 13 Mei 2014 - 17:40

Eefje:

Sportief hoor! Ik heb al zadelpijn van 1x op en neer fietsen naar Den Haag CS (10km), moet dus nog even door trainen...