Klepperdeklep - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu Klepperdeklep - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu

Klepperdeklep

Blijf op de hoogte en volg Annelie

29 April 2014 | Spanje, Mérida

's Avonds om een uur of 7 op het plein van het dorp spelende kinderen, kletsende ouders, baby's worden uitbundig bewonderd. Een gewoon dorp met een mooi plein. Bijzondere gevel van de kerk. Typisch Spaans. Binnen wordt door een groepje schoolkinderen geoefend voor de communie. Waar je moet staan, wat je moet zeggen en hoe je de hostie ontvangt (op de tong). De acht kinderen doen het serieus, geen gegiebel. Het is geen wereldstad, maar ik tel zeker 4 winkels met moda de boda: bruids-, feest- en communiekleding.

Klepklepklep....klepklepklep... Castagnetten? Ach nee, die nesten op de torens zijn geen nep. Er zitten echte ooievaars met jongen. Extremadura schijnt er bekend om te zijn, maar ik zie ze tot nu toe elke dag, ook in Andalucia. Door het veld stappend, vliegend, op bijna elke kerktoren en op de restanten van het Romeinse aquaduct in Mérida.

Langzaamaan wordt het stiller op het plein. Ik ga weer richting hotel om wat tapas te eten.

• 03 Mei 2014 - 16:30

Corrie:

Wat een gezellig stukje om te lezen Annelie.
    Er worden daar vast veel baby's geboren met al die ooievaars.
    Het is in d omgeving van Merida dat wij voor het eerst cactusvruchten proefden.Heerlijk.!

We kijken al weer uit naar het volgende bericht

Liefs van ons beiden en een kus
    mama

• 05 Mei 2014 - 12:56

Luuk:

Ha Annelies, leuk je te kunnen volgen. Gaat goed hoor. Mooie schets van Spaanse cultuur. Ik kan mij niet voorstellen dat je al bijna 3 weken onderweg bent. De tijd vliegt. Goede verdere reis. Luuk

• 05 Mei 2014 - 15:29

Elma:

Ha Annelie,
    Niels heeft me bovenstaand reisverslag doorgestuurd, leuk om te lezen.
    Ik wens je een mooie verdere reis.
    Groetjes Elma

• 07 Mei 2014 - 16:33

Anne Marie Dill:

Lieve Annelie,

Werkelijk een heel mooie sfeerbeschrijving van Spanje!
    Ik ben een aantal jaren geleden in Portugal geweest en wellicht lijken de 2
    landen op elkaar!
    Ik wens jou nog heel veel plezier, mooi weer en lekker eten toe,

Tot spoedig ziens op LC (ik kijk ernaar uit) en veel liefs,

Anne Marie Dill.

• 08 Mei 2014 - 12:22

Jo:

Hi kanjer, wat ben je weer heftig bezig ( vorig verslag) goed dat je voor jezelf een heerlijk hotel hebt uitgekozen, je moet tenslotte wel af en toe op een goede manier bij kunnen komen.
    Oh, Andalucia, 1 van mijn meest favoriete plekken in spanje, zo mooi en gezellig, authentiek. Kwordt nu een tikkeltje jaloers ( op de juiste manier ;-).
    geniet maar lekker verder en let op je zelf. Veel plezier en uiteraard een goede reis. Kus