Naar de zon - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Annelie - WaarBenJij.nu Naar de zon - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Annelie - WaarBenJij.nu

Naar de zon

Blijf op de hoogte en volg Annelie

02 Juni 2013 | Nederland, Hoofddorp

Berlijn 11 uur
Nu regent het behoorlijk. Ik moet nog een klein stukje fietsen naar een station met hellingbaan en ben in nog geen 10 minuten alweer kletsnat. Nou ja, in de trein droog ik wel. Goed dat ik ontdekt had dat de trein naar Amsterdam vanaf Ostbahnhof vertrekt. Het station is een stuk overzichtelijker dan Hauptbahnhof, dat qua architectuur trouwens wel heel mooi is met veel glas en vides over 5 verdiepingen. Op Hauptbahnhof loopt de trein in een keer helemaal vol, inclusief een groep supporters die mijn zitplaats proberen te claimen. Blijkt dat zijzelf in het verkeerde rijtuig zitten. Verder houden ze zich rustig. Zeker van Stuttgart (Bayern heeft gisteren gewonnen).

Zo rond de grens van voormalig DDR wordt het droog, na Hannover zelfs wat zon. Het hoge water, dat nieuws nr 1 is hier in Duitsland, is regelmatig zichtbaar aan ondergelopen weilanden en uiterwaarden van de Elbe (en dan moet het ergste nog komen in de volgende week).
Grens van Nederland: blauwe lucht met plukjes wolken. Onderweg nog een korte blik op hanzestad Deventer.

19 uur
Van Amsterdam Centraal een laatste ritje op de fiets onder een strak blauwe lucht. Wel wat fris; maar 14 gr. Gezien de weersverwachting goed besluit genomen. In Duitsland blijft het weer onbestendig. Dus Marco: ¡ya voy! Voor nog een beetje zon en warmte.

Volgende fietsvakantie? Dat zie ik volgend jaar wel. Dank voor jullie reacties. Ik kijk er onderweg altijd naar uit. Ze zijn stimulerend (maar helaas niet waterafstotend ;-)).

• 12 Juni 2013 - 14:08

Corrie:

Weer of geen weer. De fiets houd je in ere en een
    weekje Spanje doet je goed.

Knuffels voor allemaal
    mama

• 17 Juni 2013 - 12:49

JO:

He mop, lekker op weer thuis te zijn denk ik, al met al heb je toch weer een gigantische trip gemaakt en een hoop meegemaakt, dat kan niemand je meer afpakken ;-) je hebt het toch weer geflikt en je bent heelhuids thuis gekomen.
    Geniet maar van het (best) mooie weer hier en laat de druppels achter je.

Dikke knuf
    JO