Aanpassen - Reisverslag uit Storkow, Duitsland van Annelie - WaarBenJij.nu Aanpassen - Reisverslag uit Storkow, Duitsland van Annelie - WaarBenJij.nu

Aanpassen

Blijf op de hoogte en volg Annelie

28 Mei 2013 | Duitsland, Storkow

De route gaf de mogelijkheid wel, maar ik was niet van plan Berlijn te bezoeken. Tja, als de omstandigheden zich niet aan mij aanpassen, zal ik me maar aan de omstandigheden aanpassen. Toen ik gisteren Corrie aan de telefoon had om te feliciteren met haar verjaardag, zei ik dat ik het nog een paar dagen aan zou zien. Prompt begon het te regenen, hagelen en onweren. De komende dagen wordt telkens (ook) regen voorspeld en op langere termijn ook geen bestendig weer. Dus besloten: ik fiets naar Berlijn en bezoek een paar dagen de stad. Daarna met de trein terug naar Nederland (of de zomer moet acuut uitbarsten, dan kan ik me bedenken zolang ik de trein niet geboekt heb). Met Google Maps is zo een fietsroute uitgezet. Nog een mooie route ook. Betaalbare hotels in Berlijn zijn echter hostels met slaapzalen of slecht gewaardeerd. Daarom in een voorstad. Zoiets als Hoofddorp maar dan DDR stijl. Het hotel wil zeker wedijveren met het Hotel uit de 70er jaren tv serie? Dat verliezen ze, maar toch behoorlijk chic (en niet eens veel duurder dan tot nu toe). Vanmiddag eerst een boekje en meerdaagse OVpas gekocht en straks plan opmaken voor de sightseeing.

Dus ondanks alle stimulerende reacties van jullie een verandering van plannen. Tips voor Berlijn welkom.

  • 29 Mei 2013 - 22:47

    Mariël:

    Hier schiet het ook niet op me de zomer. Gisteren leek het even de goed kant op te gaan. In de stad veel korte rokjes en blote armen!... Maar helaas...vandaag weer de hele dag regen.
    Ik kan me voorstellen dat je je plannen wijzigt als het zo blijft met het weer.
    Berlijn bezoeken is niet verkeerd. Het schijnt een leuke culturele stad te zijn. Ik zal morgen aan mijn collega vragen. Ze is net terug van een midweek Berlijn.
    Veel plezier!

    Liefs

  • 30 Mei 2013 - 11:24

    Corrie:

    Annelie, als je nu toch Berlijn gaat bezoeken dan blijkt vooral het Pergamonmuseum een aanrader te zijn.
    Kurfurstendamm is ook een idee. Weer eens iets anders dan het bekende adres in "Spanje om te eten.

    Maak er nog een paar leuke dagen van en wie weet wat het weer nog in petto heeft.

    groeten
    papa en mama

  • 30 Mei 2013 - 13:44

    JO:

    jeetje vrouw, wat een tegenvaller en ik nog denken dat het makkelijker was dan je reisjes ervoor??
    Tja het weer, dat had toch niemand kunnen bedenken dat het zo slecht zou kunnen zijn in mei, steeds nat en met natte spullen rondrijden is ook niets, gaat de lol er ook snel van af, echt balen voor je!!
    Berlijn is een super stad dus probeer daar van te genieten, misschien wordt het weer nog wat beter ( in ieder geval droger).
    Hou je taai en ik ben weer super trots op je!!
    kus

  • 30 Mei 2013 - 16:38

    Ria Sjoerds:

    Hallo Annelie,

    Je bent een echte doorzette, maar dat weet je al. Geweldig.
    Mocht je reis niet lukken door het slechte weer.
    Ik ben trots op je.

    Groetjes,

    Ria

  • 31 Mei 2013 - 11:53

    Eefje:

    Fietsen in de regen is stom! Al lang knap dat je zo ver bent gefietst.

    Na het weekend wordt het trowens wel weer droog en +/- 20gr in Berlijn e.o. Veel plezier nog daar!

    gr.
    Eefje

  • 31 Mei 2013 - 13:34

    Luuk:

    Ha Annelie,
    Erg leuk om zo af en toe een zicht te krijgen op je fietstocht. Inderdaad weer een avontuur, zo lees ik, met tijd voor vele beslommeringen. Je reisverslagen worden aan tafel gememoreerd en besproken. Wij zijn in wisselende mate jaloers, afhankelijk van weer en voortgang, maar genieten vanuit confortabele positie mee van je inspanningen> Veel succes en veel plezier. Nog goede dagen toegewenst in Berlijn. Daar is ook met regen goed toeven. Graag tot ziens en behouden reis. Luuk

  • 01 Juni 2013 - 12:51

    Marco:

    Hoi Annelie!
    Ik hoor net van papa dat je het voor geIen houdt... jammer.
    Volgende keer gewoon weer richting het zuiden; grotere kans op goed weer!
    ...en als je nu nog wat zon wilt in je vakantie, gewoon een ticket Malaga boeken. Het is hier al zomer.... ;)
    Groetjes van Nora, Hugo en Carolina! En van mij natuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Storkow

Annelie

Fietstocht van Nederland naar Spanje, Mijas Costa waar mijn broer woont.

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 40810

Voorgaande reizen:

10 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Sporen van de Hanze II

23 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Aloha! Vulkanen en sterren kijken

11 April 2014 - 26 Mei 2014

Via de la Plata

28 April 2013 - 30 Juni 2013

Sporen van de Hanze

01 April 2011 - 18 Juni 2011

Mijn eerste reis

03 Juli 2012 - 30 November -0001

Naar Rome

Landen bezocht: