Afzien - Reisverslag uit Anklam, Duitsland van Annelie - WaarBenJij.nu Afzien - Reisverslag uit Anklam, Duitsland van Annelie - WaarBenJij.nu

Afzien

Blijf op de hoogte en volg Annelie

22 Mei 2013 | Duitsland, Anklam

Gisteren (21 mei dus) begon de dag bewolkt, flinke kans op regen. Snel alles inpakken, want de tent is droog. Ontbijten doe ik onderweg wel met 'kuchen'. De route voert over het eiland Usedom. Erg toeristisch. Zo te zien al sinds begin vorige eeuw. Het Kurhaus zou hier niet misstaan. Geluncht met een bord spaghetti, dat was nog enigszins betaalbaar. Daarna kwam de regen, maar ook klimmetjes in de duinen (of stuwwallen?). Ruim twee uur in de druilregen gefietst door het bos op bospaden. Voordeel: regen valt recht van boven dus loopt niet in mijn schoenen. Nadeel: vuil!!! Uiteindelijk onderdak in een uiterlijk saai "DDR huisje" op een camping, maar binnen gezellig ingericht. Toen zag ik pas hoe vuil de fiets was, maar ook de tassen. Die heb ik dus maar in de douche gezet en aan een waterdichtheidstest onderworpen (goed doorstaan). Ik hoop niet dat het riool nu verstopt raakt met zand.
Vanuit het raam kan ik Polen zien. Mijn telefoon denkt dat ik al in Polen ben.

Vanmorgen zon, maar er wordt later weer regen verwacht. Vandaag een stuk afsnijden met de boot naar Ueckermunde. Had je gedacht. Bleek niet te gaan wegens te laag water. Aan de kade te zien staat het water normaal toch niet veel hoger. Dan toch maar fietsen; richting west: donkere luchten. Tegenwind. De lol was er even helemaal af. Wat doe ik hier?
Gelukkig nu weer in een leuk hotel. Regen onderweg viel mee, maar valt nu wel. Volgens de weer-app komende twee dagen beter. Dus hup maar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Anklam

Annelie

Fietstocht van Nederland naar Spanje, Mijas Costa waar mijn broer woont.

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 40799

Voorgaande reizen:

10 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Sporen van de Hanze II

23 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Aloha! Vulkanen en sterren kijken

11 April 2014 - 26 Mei 2014

Via de la Plata

28 April 2013 - 30 Juni 2013

Sporen van de Hanze

01 April 2011 - 18 Juni 2011

Mijn eerste reis

03 Juli 2012 - 30 November -0001

Naar Rome

Landen bezocht: