Afzien - Reisverslag uit Anklam, Duitsland van Annelie - WaarBenJij.nu Afzien - Reisverslag uit Anklam, Duitsland van Annelie - WaarBenJij.nu

Afzien

Blijf op de hoogte en volg Annelie

22 Mei 2013 | Duitsland, Anklam

Gisteren (21 mei dus) begon de dag bewolkt, flinke kans op regen. Snel alles inpakken, want de tent is droog. Ontbijten doe ik onderweg wel met 'kuchen'. De route voert over het eiland Usedom. Erg toeristisch. Zo te zien al sinds begin vorige eeuw. Het Kurhaus zou hier niet misstaan. Geluncht met een bord spaghetti, dat was nog enigszins betaalbaar. Daarna kwam de regen, maar ook klimmetjes in de duinen (of stuwwallen?). Ruim twee uur in de druilregen gefietst door het bos op bospaden. Voordeel: regen valt recht van boven dus loopt niet in mijn schoenen. Nadeel: vuil!!! Uiteindelijk onderdak in een uiterlijk saai "DDR huisje" op een camping, maar binnen gezellig ingericht. Toen zag ik pas hoe vuil de fiets was, maar ook de tassen. Die heb ik dus maar in de douche gezet en aan een waterdichtheidstest onderworpen (goed doorstaan). Ik hoop niet dat het riool nu verstopt raakt met zand.
Vanuit het raam kan ik Polen zien. Mijn telefoon denkt dat ik al in Polen ben.

Vanmorgen zon, maar er wordt later weer regen verwacht. Vandaag een stuk afsnijden met de boot naar Ueckermunde. Had je gedacht. Bleek niet te gaan wegens te laag water. Aan de kade te zien staat het water normaal toch niet veel hoger. Dan toch maar fietsen; richting west: donkere luchten. Tegenwind. De lol was er even helemaal af. Wat doe ik hier?
Gelukkig nu weer in een leuk hotel. Regen onderweg viel mee, maar valt nu wel. Volgens de weer-app komende twee dagen beter. Dus hup maar weer!