Weer of geen weer? - Reisverslag uit Dwingeloo, Nederland van Annelie - WaarBenJij.nu Weer of geen weer? - Reisverslag uit Dwingeloo, Nederland van Annelie - WaarBenJij.nu

Weer of geen weer?

Blijf op de hoogte en volg Annelie

01 Mei 2013 | Nederland, Dwingeloo

Maandagmorgen 29 april: geen weer. De hele ochtend regen. Het water staat in mijn schoenen. In Nijkerk maar troost gezocht bij de bakker annex tearoom voor koffie met een oranjebol.'s Middags wordt 't beter en breekt de zon zowaar door. Om alles te drogen, vooral mijn schoenen, maar een trekkershut op een camping genomen (met verwarming). De volgende dag gesluierde zon. Grotendeels langs de IJssel noordwaarts met, jawel, stevige noordenwind. Op wat motorrijders en racefietsers na vrijwel uitgestorven op deze laatste koninginnedag.
Woensdag weer zon. Van Zwolle richting Drenthe, noordoost dus. En de wind: uit noordoost. In Meppel de collega's verblijdt met mijn bezoek. Over de wind zal ik het maar niet meer hebben, want dat wordt eentonig. Gelukkig in Drenthe meer bossen die de wind breken, maar ik ben wel blij met de zon.

• 12 Mei 2013 - 11:32

John En Corrie:

Ach die wind. Heel vervelend voor jou maar ook voor de meerkoet hun nest dreigt weg te waaien.