De laatste loodjes... - Reisverslag uit Antequera, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... - Reisverslag uit Antequera, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...

Door: annelieopdefiets

Blijf op de hoogte en volg Annelie

29 Mei 2011 | Spanje, Antequera

De hoogste bergen heb ik wel gehad. Ook de hoogste passen. Maar ik weet nu: de zwaarste hellingen zijn vaak in de `vlakke` trajecten. Vandaag was geen vlak traject over El Torcal, een mooie, ruige berg bij Antequera, maar wel steil.
De steilste stukken zijn in dorpen en steden, maar Villanueva de Concepciòn slaat alles: 16 %! Volgens de routebeschrijving mocht ik lopen... alsof dat gemakkelijk is met bagage op je fiets. Totaal 3 km aan een stuk was de helling minimaal 8-9%, maar meestal rond 13%. Ik heb er meer dan een uur over gedaan. Het is zondag, dus er zijn diverse groepjes wielrenners dezelfde route aan het klimmen (of afdalen), fietsend dan. Het leverde, nadat ik na 3 km weer op de fiets zat, wel de nodige complimenten van de wielrenners op. Ik verdien ze ook wel vind ik. Ik heb het tenslotte wel helemaal zelf gedaan.
Maandag een rustdag en Antequera bekijken. Daarna nog 2 niet zo lange ritten met in de laatste een pas over de bergen vlak bij de kust. Hoe die precies is weet ik niet. Hij maakt geen deel uit van de beschreven route.

Jullie lezen weer snel van me.

groet,
Annelie