De laatste loodjes... - Reisverslag uit Antequera, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... - Reisverslag uit Antequera, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...

Door: annelieopdefiets

Blijf op de hoogte en volg Annelie

29 Mei 2011 | Spanje, Antequera

De hoogste bergen heb ik wel gehad. Ook de hoogste passen. Maar ik weet nu: de zwaarste hellingen zijn vaak in de `vlakke` trajecten. Vandaag was geen vlak traject over El Torcal, een mooie, ruige berg bij Antequera, maar wel steil.
De steilste stukken zijn in dorpen en steden, maar Villanueva de Concepciòn slaat alles: 16 %! Volgens de routebeschrijving mocht ik lopen... alsof dat gemakkelijk is met bagage op je fiets. Totaal 3 km aan een stuk was de helling minimaal 8-9%, maar meestal rond 13%. Ik heb er meer dan een uur over gedaan. Het is zondag, dus er zijn diverse groepjes wielrenners dezelfde route aan het klimmen (of afdalen), fietsend dan. Het leverde, nadat ik na 3 km weer op de fiets zat, wel de nodige complimenten van de wielrenners op. Ik verdien ze ook wel vind ik. Ik heb het tenslotte wel helemaal zelf gedaan.
Maandag een rustdag en Antequera bekijken. Daarna nog 2 niet zo lange ritten met in de laatste een pas over de bergen vlak bij de kust. Hoe die precies is weet ik niet. Hij maakt geen deel uit van de beschreven route.

Jullie lezen weer snel van me.

groet,
Annelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Antequera

Mijn eerste reis

fietstocht naar zuid Spanje.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2011

Uitrusten

31 Mei 2011

....wegen het zwaarst.

29 Mei 2011

De laatste loodjes...

23 Mei 2011

Tuin

12 Mei 2011

Omleiding
Annelie

Fietstocht van Nederland naar Spanje, Mijas Costa waar mijn broer woont.

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 40782

Voorgaande reizen:

10 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Sporen van de Hanze II

23 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Aloha! Vulkanen en sterren kijken

11 April 2014 - 26 Mei 2014

Via de la Plata

28 April 2013 - 30 Juni 2013

Sporen van de Hanze

01 April 2011 - 18 Juni 2011

Mijn eerste reis

03 Juli 2012 - 30 November -0001

Naar Rome

Landen bezocht: