Tuin - Reisverslag uit Guadix, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu Tuin - Reisverslag uit Guadix, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu

Tuin

Door: annelieopdefiets

Blijf op de hoogte en volg Annelie

23 Mei 2011 | Spanje, Guadix

kale bomen, kale velden, ploegende boeren,groene puntjes aan de bomen, blaadjes van wat? koolzaad, tulpen, bossen maretak, bladeren aan de bomen, pluis van populieren, gele velden koolzaad, blauwe regen, irissen, wilde orchideeen, tijm, rozemarijn, marjolein, salie, pluis van populieren, kleine takjes aan de wijnstokken, palmen, kleine druifjes, zenegroen, speenkruid, salomonszegel, daslook, kamille, cactussen in bloei, agave, olijfbomen, sinasappelbomen, hazelaars, perzikbomen.... Stilte, alleen de vogels, een ree, groene hagedissen, patrijs, konijnen, vos.
Bosrand? Berm? Landbouw? Op de fiets rij je door één grote tuin. Zo mooi en gevarieerd krjg je bij huis niet voor elkaar.

Ik zit nu in Guadix, Andalucía. Bekend van de grotwoningen: en daar zit ik ook. Eeen appartement in de rots gemaakt. Altijd koel dus bij zomerse hitte. Zicht op de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada. Ik blijf hier een extra nachtje. Ik kwam erbi toeval terecht. Bij de koffiestopeen 20 km eerder werd ik door de dienster in goed Duits aangesproken: ze is Duitse van afkomst. Bij advies vragen voor een goed hotel in Guadix bood ze me dit appartement met korting aan. Ze werkt er als receptioniste. Dus nu kan ik een grotwoning niet alleen bekijken, maar ook zelf ervaren!
Morgen richtin Granada. Daar wil ik het Alhambra bekijken.

Dank weer voor de reacties en bemoedigingen. Groet,
Annelie

  • 23 Mei 2011 - 18:23

    Papa En Mama:

    Heerlijk om zo'n brief te ontvangen Annelie. Hij klinkt als een zomers gedicht.
    Wie verwacht nou zoveel moois in de bergstreek van Zuid Andalusié.
    Geniet ervan!
    veel liefs van ons beiden

  • 23 Mei 2011 - 19:41

    Marco:

    ...als je wilt kan ik je ophalen. Met de auto ben je net iets meer dan 2 uur bij ons vandaan! We zullen onze logeerkamer snel gereed maken... ;)

  • 24 Mei 2011 - 07:46

    Ineke Galdeij:

    wat kan jij mooi omschrijven !
    Ik heb alle verhalen gelezen; wat een bijzondere tocht in alle opzichten.
    Toeval bestaat volgens mij niet; al deze lieve mensen, uitzichten en ervaringen komen niet voor niets op je pad...
    Ik blijf je volgen .
    Van mij een knuffel op afstand en tot de volgende keer.

  • 25 Mei 2011 - 09:00

    Mariël:

    Het is hier ook mooi groen.... in mijn bloempotjes. Zojuist bloeiende fuchsia's gekocht bij de praxis.... Klinkt wel erg kneuterig... vergeleken bij jou ervaringen.
    Ik waan me op de fiets in Andaluciá, na het lezen van jou poëtische omschrijving!!!!
    Lieve zus, ik kan maar niet nalaten mijn trots op jou te delen met mijn omgeving.
    Succes met de laatste etapes!

  • 27 Mei 2011 - 15:44

    Wil:

    In een grot woning verblijven? Leuke ervaring lijkt me. Dan weet je nu ook hoe Fred en Wilma Flintstone zich gevoeld moeten hebben. Geweldig die uitzicht over de velden toch? Kom je een beetje tot jezelf, je innerlijke. Volgens mij hebt je een fantastiche reis achter de rug, een hele ervaring rijker. Moet je nog ver trouwens of ben je al bijna op je eind bestemming?
    Goed weer nu? Kun je daar een beetje goed fietsen; ik bedoel is de infra daar wel op ingespeeld? Zijn de mensen daar behulpzaam met zo'n vreemde fietser door de velden? Hopelijk gaat de rest van je reis voorspoedig en dat je nog leuke mensen mag ontmoeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Guadix

Mijn eerste reis

fietstocht naar zuid Spanje.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2011

Uitrusten

31 Mei 2011

....wegen het zwaarst.

29 Mei 2011

De laatste loodjes...

23 Mei 2011

Tuin

12 Mei 2011

Omleiding
Annelie

Fietstocht van Nederland naar Spanje, Mijas Costa waar mijn broer woont.

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 40781

Voorgaande reizen:

10 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Sporen van de Hanze II

23 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Aloha! Vulkanen en sterren kijken

11 April 2014 - 26 Mei 2014

Via de la Plata

28 April 2013 - 30 Juni 2013

Sporen van de Hanze

01 April 2011 - 18 Juni 2011

Mijn eerste reis

03 Juli 2012 - 30 November -0001

Naar Rome

Landen bezocht: