Herinneringen - Reisverslag uit Figueres, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu Herinneringen - Reisverslag uit Figueres, Spanje van Annelie - WaarBenJij.nu

Herinneringen

Door: annelieopdefiets

Blijf op de hoogte en volg Annelie

07 Mei 2011 | Spanje, Figueres

Vanmorgen de grens van Spanje gepasseerd via de ´lage´ pas van 300 meter. Ik ben nu in Figueres. Weer een herinnering aan vakanties met André. Hij was enthousiast over het Dali museum.
Ik kom deze reis meer plaatsen met herinnerinen tegen dan edacht. Ik zag daar een beetje tegenop. In Noord-Frankrijk reed ik niet ver van de laatste campig waar we gestaan heben. Met zicht op een kruising van de TGV en een goederenspoor. Bij Toul zagen ze in de computer dat ik er eerder geweest was.
Het Rhonedal bij Albon hebben we op dezelfde weg gefietst. Ik realiseer me dat daar mijn idee voor een lange fietstocht ontstaan is. Onverwacht reed ik in de Ardeche door een bekende plaats Ruoms. De naam was ik vergeten. Ik herkende de weg. Was geen leuke camping, wel leuk zwembad met glijbaan (hebben we samen intensief gebruikt). Het restaurant met de vieze pannenkoeken heeft nu een andere uitbater. Even koffie gedronken en gemijmerd.
Weer verder aan de Gardon gestaan en bij Agde omgefietst langs het strand.
Allemaal goede herinneringen, maar nu met een verdrietig randje.

Ik ga straks uitzoeken of ik lagere varianten van de route kan rijden. Passen van 1700 m meteen stijging van gemiddeld 8 procent is me te gortig.

De bemoedigende reacties steunen me. Dank!
Groet uit een wat somber (t weer) Figueres.

Annelie

  • 07 Mei 2011 - 17:42

    Wil:

    Chapeau. Wat ben je al een eind opgeschoten zeg! Ik denk dat Andre toch stilletjes enkele kilometers met je mee fietst.
    Heb je wel een beetje goed fiets weer? We zien hier op de TV dat het weer daar minder is als hier bij ons. Of valt het mee? Fijn dat je zo kunt genieten van de omgeving waar zovele fijne herinneringen liggen. Nog veel fiets plezier gewenst.


  • 08 Mei 2011 - 10:34

    Mariël:

    Wauw, Annelie!!
    Nu al zóver...
    Ja, dat denk ik ook: André is heel dicht bij je.
    Het weer wordt vast binnenkort beter in Spanje. We duimen voor je in Almere.
    Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Figueres

Mijn eerste reis

fietstocht naar zuid Spanje.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2011

Uitrusten

31 Mei 2011

....wegen het zwaarst.

29 Mei 2011

De laatste loodjes...

23 Mei 2011

Tuin

12 Mei 2011

Omleiding
Annelie

Fietstocht van Nederland naar Spanje, Mijas Costa waar mijn broer woont.

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 40796

Voorgaande reizen:

10 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Sporen van de Hanze II

23 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Aloha! Vulkanen en sterren kijken

11 April 2014 - 26 Mei 2014

Via de la Plata

28 April 2013 - 30 Juni 2013

Sporen van de Hanze

01 April 2011 - 18 Juni 2011

Mijn eerste reis

03 Juli 2012 - 30 November -0001

Naar Rome

Landen bezocht: